Friday, January 29, 2010

TESTIMONI

Kes 1 - Darah Tinggi
Ayah saya - En. Dusuki bin Hamad 52 tahun, telah sekian lama mengidap penyakit darah tinggi. Pantang makanan salah sikit, dah merebak bengkak ke seluruh badan, lenguh-lenguh dan sebagainya. Pernah suatu ketika abah hampir pengsan semasa solat subuh, dan ketika itu, keadaan sangat genting dan saya sudah menangis teresak-esak melihat keadaan abah yang melompat-lompat bagi melancarkan aliran darah. Mujurlah pada ketika itu saya ada dan cepat-cepat membawa abah ke hospital Kuala Kangsar, Perak. Doktor mengesahkan tekanan darah tinggi abah mencecah 230 dan pernah beberapa minggu kena tahan di wad hospital. Namun kini, setelah abah mengambil Colostrum Alpha Lipid, syukur alhamdulillah... dengan kehendak Allah tekanan darah tinggi abah kembali normal dan stabil. Kini abah sudah tidak risau jika sekali sekala mengambil makanan yang bergaram, daging dan sebagainya.

Kes 2 - Hipertensi
Abang saudara - Ruzlan Abd. Rahman - mula di diagnos sebagai pengidap hipertensi setelah dimasukkan ke Hospital Selayang pada hujung 2005 kerana 'Seizure - Tonic Clonic'. Beliau akui kerana cara hidup yang tidak sihat seperti sering stress mengejar deadline, makan yang tidak menentu, tidur yang tidak konsisten adalah penyumbang utama kepada penyakit kronik ini. 2 tahun lebih beliau terpaksa menelan ubat dari Hospital Pakar swasta terkenal ibukota (Approvel Irbesartan, Fludan, Ranitidine, Xanax dan Epilim Sodium Valproate) yang mengandungi beraneka jenis kimia dan dadah akhirnya beliau telah menemui penawar yang lebih natural iaitu Susu Alpha Lipid.


Kes 3 - Diabetes
Ibu saudara - Pn. Robiah Che Mood 56 tahun, sememangnya telah menghidap diabetes sejak sekian lama. Sebelum ni, beliau telah mengambil bermacam-macam jenis ubat dan makanan tambahan (produk terkenal yang enggan saya sebutkan) tapi tiada hasil yang ketara. Sesungguhnya gula memang punca bencana. Setakat ini (Jun 2008) beliau telah menghabiskan satu setengah tin Susu Alpha Lipid dan syukur alhamdulillah paras diabetes beliau telah jauh menurun dari sebelumnya. Kini beliau nampak jauh lebih bertenaga, lebih cergas dan kelihatan lebih muda berbanding dulu. Macam tak percaya pula....!!
Berita terbaru, pada 20hb November 2008, beliau telah selamat terbang ke tanah suci Mekah menunaikan haji setelah berjaya melepasi beberapa ujian saringan kesihatan oleh hospital dan klinik berdekatan. Alhamdulillah..


Suppliment terbaik - Makanan minda
Adik saya - Mohd Zulkarnain 15, beliau seorang remaja yang sangat degil, keras hati dan susah untuk menerima kata-kata nasihat. Pelajarannya sering merosot dan apabila setiap kali ditanya ada saja alasan yang diberikan. Selain berdoa kepada Allah,telah bermacam cara saya ikhtiar untuk kebaikannya. Tetapi kini keadaan adik saya tidak seperti dulu lagi, setelah dipaksa mengambil susu alphalipid setiap pagi sebelum ke sekolah dan mengamalkannya sekali setiap hari, syukur alhamdulillah.. kini pelajarannya bertambah baik dan sudah boleh menerima nasihat dan tunjuk ajar.. macam tidak percaya, tapi itulah hakikatnya!


En. Yaakub bin Muhammad 63 tahun, beliau mempunyai masalah gout tidak kurang dari 10 tahun. Boleh dikatakan, sudah hampir berputus asa dengan masalah gout nya dan juga selama ini beliau amat berpantang dalam menjaga diet hariannya. Apabila masalah menyerang beliau tidak mampu bergerak jauh dan hanya disempadani kawasan dalam rumah saja, tidak mampu ke surau untuk menunaikan ibadah dan tidak mampu melakukan aktiviti rutin biasa. Untuk bergerak, beliau perlu di bantu atau hanya menghisut di lantai. Situasi mula berubah apabila beliau mula mengambil Susu Alpha Lipid sekitar April 2008 ( 2 tin telah dihabiskan ). Hasilnya beliau kembali bergerak aktif seperti muda dulu walaupun masih belum pulih sepenuhnya. Ke surau, ke kebun, menunggang motosikal atau kemana saja...kini tiada lagi daerah yang menjadi batasan...Menakjubkan !!

0 comments:

Post a Comment